service voor ANBI's zonder website

Vanaf 1 januari 2014 zijn goede doelen (ANBI's) verplicht via internet informatie te verstrekken voor het verkrijgen of behouden van hun ANBI-status.

In het kort komt het erop neer dat alle ANBI’s verplicht zijn via internet (een website) een aantal gegevens openbaar te maken. Hier leest u meer over de brief die de belastingdienst onlangs aan vele ANBI's stuurde.

Wij kunnen ons voorstellen dat het voor organisaties die nog geen website hebben een hele opgave is om dit voor 1 januari aanstaande zelfstandig te regelen.

Vanuit het Steunpunt Vrijwilligerswerk willen wij de organisaties die niet de middelen hebben om zelf een website te beheren de mogelijkheid bieden om via onze website, toch hun gegevens openbaar te maken.

Op onze website geven wij deze organisaties vervolgens een hoofdstuk, waarin wij de gegevens voor de organisatie presenteren. U krijgt van ons de link naar uw pagina op onze website. Deze link is ‘uw website’. U kunt dit adres doorgeven aan de belastingdienst wanneer zij erom vragen. Het is ook mogelijk om dit adres met anderen te communiceren als zijnde uw website. Zodat iedereen via internet meer te weten kan komen over uw organisatie.

Indien u van deze (gratis) service gebruikt wilt maken, kunt u contact opnemen met het Steunpunt Vrijwilligerswerk.

Terug naar nieuwsoverzicht

Website ontwikkeld door Internetbureau uit Utrecht: Two Visions